Bethesda E3 összefoglaló 2016

Tavaj a Bethesda magasra tette a lécet a prezentációk terén a Fallout 4 és Doom bejelentésekkel és ezek tálalásával. Idén bár nem sikerült megugraniuk ezt, de egy kellően informatív és élvezetes bemutatóval készültek a nép számára. Főként a már meglévő játékaikhoz készülő újdonságokról volt szó, de azért voltak új címek és bejelentések is.

Continue reading

EA E3 összefoglaló 2016

Az EA konferencia dióhéjban: egy órányi tömény sport, lövölde és még egy kis sport, drága öltönyös emberek és meghívott sztárvendégek 2 kontinensen egyszerre. Ja, és volt még egy kis pösze Titanfall 2, Mass effect, Star wars és Fe, de azért nem túl sok, nehogy a Fifa vagy a Madden rovására menjenek időben. A konferencia hangulata hűen tükrözte a cégóriás rideg profizmusát, amibe próbáltak némi életet csempészni, de alapvetően olyan sterilnek hatott az egész, mint a színpadon lévő emberek selyem zakói. Vegyük hát sorra röviden, hogy milyen játékokról esett valamennyi szó – még ha kevés is – az est folyamán.

Continue reading

Nyakunkon az E3 2016

Hamrosan megrendezésre kerül az E3 (Electronic Entertainment Expo) Június 14-16 között, ahol számos nagy játék kiadó és fejlesztő próbálja majd meg promótálni a készülő játékait. Engem is érdekel, hogy milyen játékokat mutatnak majd be és idén is tervezem végig kísérni az eseményt és összefoglalni a látottakat, hallottakat. Ugyanakkor továbbra se feledjük, hogy maradjunk szkeptikusak és kezeljük erős fenttartásokkal az itt bemutatott játékokat és elhangzott állításokat, hiszen ezen prezentációk legtöbbje csupán azt a célt szolgálja, hogy az emberek legyenek annyira hisztérikusak az adott program irányába, hogy ész nélkül tóduljanak előrendelni vagy első nap megvásárolni a terméket.

Összeszedtem, hogy magyar idő szerint mikor kezdődnek a nagyobb prezentációk és konferenciák:

  • Square Enix – Június 8. 17:30
  • EA – Június 12. 22:00
  • Bethesda – Június 13. 04.00
  • Microsoft – Június 13. 18:30
  • PC Gaming Show – Június 13. 21:00
  • Ubisoft – Június 13. 22:00
  • Sony – Június 14. 01:00
  • Nintendo – Június 14. 18:00

Továbbá azt is összeszedtem, hogy a jelenleg tudva levően bemutatásra kerülő játékok közül mik azok, amik engem személy szerint érdekelnek valamilyen aspektusból. 3 Felkiáltó jellel jelöltem azokat, ahol sok új információt várnék el a játék mibenlétét illetően (a többinél nagyjából sejthető, hogy mire számíthatunk).

  • Civilization VI
  • Dishonored 2
  • Shadow Warrior 2
  • Mass effect: Andromeda !!!
  • Warhammer 40K: Inquisitor: Martyr
  • Furi
  • Deus Ex: Mankind divided
  • Sea of thieves !!!
  • For Honor
  • South Park: The Fractured but whole
  • Watch Dogs 2 !!!

Ez láthatóan nem túl sok játék, de hátha lesznek kellemes meglepetések, amik ezeken felül keltik majd fel az érdeklődésemet.

Az esemény után váhrató majd kibeszélés a KjúbCast-ben és egy összefoglaló videó a csatornán.

Mitől lehetne jobb az Overwatch

Bő 1 hét telt el az Overwatch megjelenése óta és abban szerintem egyet érthetünk, hogy a játék nagyon szórakoztató és hangulatos lett. Itt számos dolgot kiemelhetnénk:

  • Egyedi és változatos karakterek
  • Hangulatos pályák
  • Pörgős játékmenet

Ugyanakkor a hype közepedte érdemes beszélni a játék azon aspektusairól is, amelyekre ráférne még némi fejlesztés. Személy szerint én úgy tekintek a jelenlegi formájára az Overwatch-nak, mint egy stabil alapra, ami az évek során ki fogja még nőni magát. Itt nem elsősorban az esetleges kiegészítőkre gondolok, hanem olyan ingyenes tartalmakra és változtatásokra, amelyeket mindenki számára elérhetővé tesznek. Nézzük meg ezeket:

Continue reading

Whispers of the old gods – Mit suttognak az ősi istenek?

A H. P. Lovecraft lényei (Cthulhu, Yogg Sothoth) által inspirált ősi istenek nyálkás csápjaikkal és kiejthetetlen neveikkel előmásztak a mélységből és átvették az uralmat a Hearthstone felett. Jelenlétük őrületet és félelmet szül a halandók elméjében és nem utolsó sorban fenekestül felforgatja a játékot egy véleményem szerint sokkal élvezetesebb irányba terelve azt. Jelenleg ez most a legjobb időszak egy új játékos számára, hogy elkezdjen játszani a játékkal.

A kiegészítő kulcs kártyáját C’thun-t egyből megkapjuk, ha most belépünk a játékba 3 ingyenes csomag kíséretében, és további 10 csomagot szerezhetünk, ha 10 standard játékot megnyerünk. Ez roppantul jó ajánlat és a kezdők számára is remek bekapcsolódási pont a játékba.

A standard játékmód idén a Kraken évével indul, amivel kikerül jópár régi kártyalap a rotából, ezáltal rákényszerítve a játékosokat az új lehetőségek kikísérletezésére és használatára. Erre rásegít néhány régebbi lap nerfelése is. Ezek együttesen szintén kedveznek az újaknak, hiszen kevesebb régi lapot kell legyártaniuk, ugyanakkor a Wild játékmódban továbbra is lehet ezekkel játszani, ha valaki arra vágyik.

Ami szerintem nagyon sokat dob majd a játékélményen, hogy az új kártyákkal háttérbe lettek szorítva az agresszív Zoo paklik. Ezzel hosszabb, de ugyanakkor sokkal élvezetesebb meccseket tudunk majd játszani. Arról nem is beszélve, hogy néhány új kártya (pl. Yogg-saron) képessége teljességgel abszurd és egyben végtelenül vicces (vagy idegtépő)  helyzeteket tud eredményezni. Az persze más kérdés, hogy a szerencse faktor további erősödésével a számító profizmus ismét kapott némi nerfet, de érzésem szerint a profik így is hamar megtalálják majd a számukra leginkább életképes paklikat.

Jómagam tegnap éltem az olcsó húzással (erre nem vagyok büszke), és tető alá hoztam egy 84 csomagból álló pakli nyitós közvetítést, ami nem túl nagy teljesítmény, de ahogyan engem is, úgy nagyon sok más embert is izgalommal töltött el, amikor azokat a csomagokat kinyitjuk és néztük, hogy vajon van-e lila vagy narancssárga fénye a kártyáknak vagy sem. Az végeredmény 6 legendás lap lett, ami alapján elmondható, hogy egy mocskos mázlista voltam 😛

Ezt követően még lejátszottam néhány mérkőzést, hiszen a sok új lapot ki kellett próbálni, és az első benyomásaim alapján beigazolódtak a fentebb leírt sejtéseim a játék pozitív irányba való változásával kapcsolatban. Arról még picit korai lenne nyilatkozni, hogy mik lesznek a legjobb és egyben kötelezően beszerzendő lapjai a kiegészítőnek, de annyi már bizonyos, hogy nagyon mókás időszaknak nézünk elébe a Hearthstone-ban.

 

PlayIT menetrend

Most szombaton (április 30.) kerül megrendezésre a budapesti PlayIT a Hungexpo területén, ahol én is jelen leszek nagyon sok más Youtube videóssal egyetemben.

Ha valaki valamilyen véletlen csoda folytán arra vetődik és megmagyarázhatatlan okból szeretne velem találkozni vagy esetleg megnézni azokat a paneleket / előadásokat, ahol én is részt veszek, akkor azok számára most közzé teszem az időbeosztást:

  • 11:00 – 11:30 – OCTV Proficook videós színpad: Mennyi az annyi? YouTube üzleti vonulata, benne rejlő lehetőségek. – Dömös, Nessaj, Podi, Nosika, Csonti, Imi, Covery
  • 12:00 – 12:50 – Hearthstone színpad: Hearthstone videósokkal – Csonti, Imi, Nessaj, Videójáték
  • 13:00 – 14:00 – Dedikáló zóna 2
  • 15:30 – 16:00 – OCTV Proficook videós színpad színpad: Kibeszélő – Csonti, Viktória, Sirius, Covery, Alexovics, Goodlike
  • 18:20 – OCTV Proficook videós színpad: Finálé – sok videós, napi summa és búcsú

Ezeken az időpontokon kívül is nyugodtan gyertek oda hozzám beszélgetni. Ha esetleg rohanok az egyik helyszínre, akkor pedig gyertek velem és majd bandázunk utána 🙂

Mi számít értéknek egy videómban?

Mostanság sokat töprengek azon, hogy milyen irányvonalat kövessek, amikor videókat készítek. Számomra a legfontosabb szempont már évek óta, hogy a videóim valami féle értéket képviseljenek, ám az utóbbi időben elbizonytalanodtam ebben. Az elmúlt hónapok nagy tanulsága az volt a számomra, hogy ha több teret engedek a könnyedebb szórakoztató témáknak és nem ragaszkodnom annyira az informatív tartalmakhoz, az sokkal jobban megtérül a nézőszámok alapján. Ugyanakkor nem szeretnék elmenni teljesen a szórakoztató irányba sem, mivel azok számomra nem képviselnek olyan értéket, amire büszke vagyok. Igyekszem folyamatosan keresni az arany közép utat, de érezhetően ellentét feszül itt a tartalmak típusai között, amit valahogyan fel kellett oldanom. Végül sikerült helyre tennem a dolgot magamban.

Arról már szóltam korábban, hogy a statisztika és a számok milyen szinten befolyásolják a videók tematikáját. Most arról szeretnék röviden írni, hogy milyen értékek mentén határozom meg az általam készített videókat, melyek 3 alappilérként támasztják alá a munkásságomat.  Continue reading

csonti gaming

Milyen videók várhatóak?

A “Mikor lesz…” kezdetű kérdés igen-igen népszerű volt mindig is a videók alatt. Ezen kérdés megválaszolására már hónapok óta elérhető a Trello oldalam, ahol az “In progress” oszlopban megtalálhatóak azon témák, amikből a következő 2 hétben várható valami, a “To do” oszlopban azon témák, amikből a közeljövőben szeretnék valamit készíteni és a “Rendszeres témák” oszlopból pedig bármikor jöhet valami (mostanság többnyire Rust :P).

Ugyanakkor viszonylag kevesen nézik ezt az oldalt, még kevesebben látják át rajtam kívül, így arra gondoltam, picit beavatlak benneteket abba, hogy mi alapján szoktam mérlegelni, amikor azon gondolkodom, hogy milyen játékból készüljön egyáltalán videó vagy készüljenek-e további videók egy már bemutatott játék esetében.

Continue reading

első látásra csonti gaming

Első látásra rovat változás

Ismét kis változtatásra szorul az Első látásra rovat koncepciója. Az utóbbi időben több olyan játékot mutattam be a rovat keretein belül, amikkel előzetesen játszottam és nem ott próbáltam ki őket először. Ezt próbáltam jelezni a videó címében a “(Majdnem) Első látásra” kiírással, de ez picit sután néz ki. Éppen ezért, hogy feloldjam az ellentmondást a rovat koncepcióját illetően, a következő változtatás lép életbe az Első látásra rovatban a mai naptól:

AZ ELSŐ LÁTÁSRA ROVAT KERETÉN BELÜL OLYAN JÁTÉKOK LÁTHATÓAK, AMIK ELŐSZÖR SZEREPELNEK A CSATORNÁN.

Ez természetesen nem zárja ki, hogy továbbra is legyenek olyan játékok, amiket a felvétel közben veszek kézbe először minden előzetes tudás vagy tapasztalat nélkül.  Ez egy fontos momentum minden játék esetében és továbbra is legitimnek érzem az első benyomások rögzítését és bemutatását, hiszen ez is segít dönteni abban, hogy érdekel-e titeket az adott játék, avagy sem.

Ugyanakkor ez a rendszer lehetővé teszi azt is, hogy felkészüljek picit a játékból az első videót megelőzően és játszak vele, ha úgy érzem szükségét bizonyos játékok esetében. Például ha a játék komplexebb, az első fél órában nem látni a lényeges mechanikáiból sokat vagy tele van átvezető animációkkal, esetleg unalmas stb…. akkor inkább játszom vele adáson kívül és akkor kapcsolódunk be videóban, amikor már tudok is mutatni a játékból valami érdekesebbet a tutorial szövegeken és videókon túl. Az első benyomásokat így is át fogom tudni adni és az a veszély továbbra sem fenyeget, hogy túl profi leszek az adott játékból 😛

Remélem ez a változtatás mindenki számára következetes és elfogadható, hiszen sok játék van készülőben a következő hetekben is a csatornán 🙂

A Csonti Gaming Youtube csatorna hivatalos weboldala.