A 2014-es év után a Ubisoft-nak sokat kell tepernie ahhoz, hogy visszaszerezze a játékosok bizalmát. Ennek megfelelően az idei E3 konferenciájuk kicsit visszafogottabb volt nagy bemondások terén. A várt címek természetesen jelen voltak (Assassin’s Creed Syndicate, Rainbow Six Siege, Division), de emellett volt pár kellemes új meglepetés is (For honor, Anno 2205, South Park Fractured but whole). Annak örültem, hogy az idei évre viszonylag kevesebb játékot terveznek, ami reméljük pozitívan hat majd ezeknek a minőségére. Ugyanakkor hiányoltam az indie jellegű kisebb játékok garmadáját, amiket az utóbbi időben agyon dícsértem és a legjobban sikerült projektjei voltak a cégnek. Reméljük, hogy jövőre jönnek ezek is nagyobb számban és a most bejelentett címekkel együtt egy jó évhez segítik hozzá a Ubisoft-ot 2016-ban. Most pedig következzenek a rövid összegzések az egyes bejelentésekhez.
South Park Fractured but whole
Az bemutatót a legújabb South park RPG bejelentésével nyitották, ami megalapzota a jó hangulatot (a játék címének vicces jelentését inkább nem is részletezem :P). A készítők elmondása szerint nem gondolták volna, hogy még egy South park játékot fognak készíteni, de ahogy ők fogalmaztak, a Stick of truth végére belejöttek a dologba. A játék ugyan az a South park élmény lesz, mint az első részben, annyi különbséggel, hogy itt a gyerekek már szuperhősöset játszanak és remélhetőleg fejlesztenek majd a harcrendszeren is. Ahogyan Cartman is megjegyezte a videóban, a korábbi harcrendszer “ratyi volt”, így reménykedhetünk, hogy itt már jobb lesz (vagy nem :P). Természetesen hatalmas adag South park poénra, utalásra és hangulatra lehet készülni, így a sorozat rajongói számára ez is egy várós játék lesz. Igazából ha játékként nem is volt olyan korszakalkotó az első rész, de tagadhatatlanul felért egy interaktív évaddal, ami számomra legitimálta a játékot. Ha ezt tudják fokozni és fejleszteni, annak csak örülni lehet. Megjelenési dátum még nincs, de várhatóan jövőre érkezik.
For honor
Egy vadonat új játék, amiben középkori lovagok, viking harcosok vagy szamurájok bőrébe bújva harcolhatunk végig 4 Vs 4 fős középkori ütközeteket. A For honor gerincét a közelharc alkotja majd, ami meglepően részletes és taktikus játékélménnyel kecsegtet. Röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy egy rendkívül szép kő-papír-olló játék lesz némi helyezkedéssel, ahol az egyes kézjeleket harci állások jelképezik majd, amikből támadhatunk vagy védekezhetünk. A For honor egy látványos online aréna lesz, és a Dark Souls harcrendszer szerelmeseinek biztosan felkeltette az érdeklődését. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy jelenleg csak az ONLINE TÖBBJÁTÉKOS módról tettek említést, offline egyjátékos módról nem, így mindenki ennek tudatában készítse a virtuális kardokat. Lehet ez a Ubisoft válasza az online arénákra (Warframe, Overwatch, Battlecry stb…). Jövő évre várható.
Anno 2205
A következő Anno játék a még távolabbi jövőben játszódik majd és egy hold / űr bázis létesítését kínálja fel a játékosoknak amellett, hogy továbbra is a gazdaság, kereskedelem és városépítés lesz a fókuszban. Bár csak egy nagyon kis betekintést kaphattunk egy rövid videó keretén belül a játékra, de azok alapján ez is nagyon szépen fog kinézni. Az Anno 2070 nekem nagyon tetszett így a következő részt is várom. Remélhetőleg tanultak a Sim City hibáiból és a Cities skylines előnyeiből, elhagyják a DRM védelmet és ezek fényében érkezik majd a következő rész idén novemberben. Ha mindezek teljesülnek, egy újabb nagyszerű városépítő játékkal gazdagodik idén a paletta.
Assassin’s Creed Syndicate
Az idei Assassin’s Creed a viktoriánus Londonba kalaúzol bennünket. A katasztrófális Unity kiadás után most ezen a részen áll vagy bukik, hogy visszahozza-e az emberek bizodalmát a szériában, avagy még mélyebbre taszítja azt a kiábrándultság mocsarában. Sajnos most is csak Trailer volt gameplay nélkül, így nem tudtunk meg többet a játékmenetről. Amit tudni lehet, hogy a Syndicate nagy hangsúlyt helyez majd a lopakodásra, így lehet újra orgyilkosnak érezhetjük magunkat és rögtön 2 főhőst kapunk eltérő képességekkel és arzenállal. Ráadásul az egyik főhős egy hölgy, így végre kapunk egy női orgyilkost is a fő játékok vonalában. Emellett nagy szerepe lesz még a Brotherhood-ból megismert csapat toborzásnak és zóna harcoknak is London negyedeiben, amit remélhetőleg sikerül tovább fejleszteniük. Személy szerint már nagyon szkeptikus vagyok a sorozat iránt és igazából bármennyire is jó a játék, maga az alap játékmenet már nem igazán hoz lázba. Sajnos úgy tűnik, hogy a harcrendszeren és a játékmeneten ez a rész sem fog újítani olyan módon, mint ahogyan azt a Black flag tette. Remélhetőleg a Ubisoft is tudja, hogy mekkora a felelősége az idei AC-nek, így ennek megfelelően adják majd ki idén ősszel, így bár számomra jelenleg nem izgalmas, de ettől függetlenül egy jó játék lehet mindazoknak, akik szívesen ugrálnának London háztetőin.
The Division
Az MMO TPS lövölde idén is gazdagodott némi gameplay anyaggal, ami remekül demonstrálta, hogy milyen kooperációkra és trollkodásokra lehet számítani majd a játékban. Röviden 2 csapat összefogott, hogy le tudjanak vadászni néhány NPC-t, majd egymás ellen fordultak, majd az egyik csapat egy tagja úgy döntött, hogy a csapattásait is likvidálva elnyargal a loot-al. Érdekes, de én inkább kivárnám, hogy milyen lesz a végén. Csak mellékesen kérdezem meg, hogy csak nekem tűnt a 2014-es gameplay bemutatója szebbnek mint az idei? A játék jövő tavasszal érkezik, reméljük addig nem lesz “retro” grafikája :D.
Rainbow Six Siege
A Rainbow Six sorozat következő tagjában a játékosoknak lehetősége lesz 5v5 felállásban terroristaként vagy terrorálhárítókként megküzdeniük egymással különféle szituációkban. Elsősorban a túszmentésre kell számítani, de biztosan lesznek más feladatok is. A játék látványos lesz, a terep szinte teljes egészében rombolható és a bemutatott demó is nagyon tetszetős volt. Ugyanakkor ez is egy olyan játék lesz, ahol egy összeszokott csapat fogja tudni igazán kiélvezni a játék adta lehetőségeket és félő, hogy egy casual, magányos játékos számára csak az idegroham és a szívás marad. Remélhetőleg nem lesz igazam, és akkor egy jó kis taktikai lövöldét kapunk idén szeptemberben.
Ghost recon Wildlands
Derült égből villámcsapásként érkezett az új nyílt világú Ghost recon bejelentése Wildlands alcímmel. Ez is csapatos kooperatív lövölde lesz, ám most már online lesz lehetőségünk bárkivel összeállni 1-1 misszió erejéig. Mivel nyílt világról és Ubisoft-ról van szó, én már előre várom a hírhedt “tornyokat” a játékmenetben :P. Igazándiból csak az nem igazán világos a számomra, hogy miért akar egyszerre 3 kooperatív shootert kiadni a cég záros időn belül (Rainbow six + Division + Ghost recon).
The Crew wild run
Ez egy kiegészítő a The Crew-hoz, ami idén érkezik és elsősorban az off-road mókára helyezi a hangsúlyt.
Volt még Just dance 2016 és Track mania turbo tüzet ókádó unikornissal és macskával, de ezekről igazából nem tudnék sokkal többet mondani azon túl, hogy ezekről is volt szó.