Warsong Commander nerf

A Blizzard nemrég jelentette be egy Hearthstone fórum bejegyzésben, hogy a következő héten változtatni fognak a Warsong Commander képességén. Az új képessége a kártyának: Your Charge minions have +1 Attack, tehát a Charge képességű lények +1 támadó pontot kapnak. Ezzel lényegében kinyírták a Grim Patron / Frothin Berserker kombót a Warrior pakliknál.

Korábban a kártya minden 3 vagy annál kevesebb támadó erejű lénynek charge képességet adott, amíg lent volt a csatamezőn, és így születhetett meg a Patron Warrior pakli. A Blizzard bár nem híve az ilyen jellegű utólagos módosításoknak (inkább szeretnének új kártyák bevezetésével változtatni a metajáték taktikáin), de ez esetben úgy érezték, szükséges a nerf.

Személy szerint kimondhatatlanul örülök ennek a változtatásnak, vagy mondhatnám: “Everyone, GTFO from here!” 😀 A Warsong commanderrel előhozható kombók aránytalanul erősek voltak és gyakorlatilag teljesen beszűkítették a Warrior kasztot erre a paklira a metajátékban. Bár jómagam is jól szórakoztam vele párszor, mert gusztustalan módon eredményes a pakli, de őszintén szólva rém unalmas, hogy a Warriorok 90% ezzel a taktikával játszik még a profi versenyeken is, és szerintem a Blizzardnál is valami hasonló futott át a fejlesztők fejében. Véleményem szerint a játék egyik legszórakoztatóbb része, amikor új, eredeti, vicces paklikat próbálnak ki az emberek, és nem ugyan azt a paklit hajszolják unásig. Ugyanakkor jogosan merül fel a kérdés, hogy mi marad ezek után a Warriornak és lehet, egy időre nem lesz közkedvelt kaszt, de érzésem szerint a Blizzard erre is próbál majd megoldást találni más érdekes lapok bevezetésével. Addig pedig lehet kreatívkodni új Warrior paklikkal, hátha létezik más is a Patron warrior után (nyugodjék békében) 😀

Beyond Earth Rising Tide Bemutató

Az idei év egyik várt játéka volt számomra a Civilization Beyond Earth kiegészítője, a Rising tide, amit a hétvégén sok órán keresztül tudtam nyüstölni. Az alapjátékkal szemben a legnagyobb kritika az volt, hogy bár élvezetes, de nem aknázta ki a Sci-fi tematikát eléggé ahhoz, hogy kitörjön a Civ 5 árénykából és önálló futurisztikus Civ játékként tekinthessünk rá, ne csak egy jól sikerült Civ 5 mod-ként. Úgy tűnik a készítők odafigyeltek a játékosok visszajelzéseire, és érzésem szerint nagyon jó irányba indultak el ezzel a kiegészítővel. A kérdés csak az, hogy ezzel a kiegészítővel ki tud-e már lépni a Beyond Earth a nagy előd árnyékból, avagy ehhez még más is kell majd? Continue reading Beyond Earth Rising Tide Bemutató

Mondocon menetrend

Idén ősszel is meghívtak a Mondocon-ra, ami Október 17-18 kerül megrendezésre a Hungexpo területén, és számos érdekes programmal kecsegtet. A nyári eseményt nagyon élveztem, és remélem most sem lesz másként.

Jómagam csak Október 18-án, vasárnap tudok kimenni a rendezvényre, így akik szeretnének ott találkozni velem, azok csak vasárnap keressenek a tömegben.

A nyári tapasztalatokból okulva, ami után sokan mondtátok, hogy nem vettetek észre a tömegben (túl jól vegyülök :P) úgy gondoltam, hogy előre kitűzök néhány időpontot, hogy mikor merre leszek megtalálható, így talán könnyebben rám akadtok.

9:00-11:00 – Megérkezem a helyszínre, és körbejárom. Ha nem szakad az eső / hó, akkor a főbejárat előtti szabad térnél is időzök majd ezen idő alatt.

mondocon map2

 

11:00-12:00 – A D épületbe megyek Hearthstone-n nézni.

mondocon map

 

12:00-13:00 – Megnézem a Cosplay-t a Nagyszínpadnál.

14:00-14:30 – Kinézek picit megint levegőzni a főbejárat előtti placcra.

14:30 – ???? – Visszamegyek a D-épületbe játékokat nézni.

Remélem ezzel tudtam segíteni rám akadni. Gyertek oda nyugodtan, nem harapok, beszélgessünk egy jót, főleg ha Cosplay-ben vagytok és méginkább ha cosplay-es lányok vagytok 😛 A nyári tapasztalatok alapján várhatóan valahol tábort fogok ütni, ahol nem esik és nincs hideg, és akik ott vannak, azokkal sokat beszélgetünk meg e-sportot nézünk.

Októberi menetrend

Megint egy hónappal közelebb kerültünk az év végéhez, és már október van. A nyár és a jóidő lassan tovaszáll, miközben jönnek az év végi játék megjelenések és a dolgos hétköznapok. Szeptemberben érezhetően mindenki visszafogottabb volt Youtube tekintetben, de az októberi hónap már sok izgalmas dolgot tartogat, így egy pörgős hónapnak nézünk elébe.  Continue reading Októberi menetrend

Fizetős lesz a Youtube? NEM

Hirtelen mindenhol elkezdték hinteni a pánikot, miszerint októbertől fizetni kell a Youtube-ért. Mindenki nyugodjon meg, mert nem erről van szó, csupán a szenzációhajhász oldalak akarnak nézettséget és hangulatot szítani (amit most én jól kihasználok a saját javamra normális információk hírül adásával :P).

Ahogy azt már korábban többször is megírtam és egy korábbi hír videómban is elmondtam (6:22-től kezdődik a lényeg)

a Youtube-ért nem kell fizetni, csupán opcionálisan lesz lehetőség rá, cserébe teljesen reklám mentes lesz. Ha valaki nem fizet, az továbbra is használhatja a szolgáltatást reklámokkal, ahogyan eddig. A havidíj kb. 10$ körüli összeg lesz, amiből 55% a videósokhoz kerül megtekintés arányosan. Ez azt jelenit, hogy ha valaki 100 órát néz Youtube-ot havonta, amiből 50 órát 1 bizonyos videósnál néz le, akkor a 10$-os előfizetés 55%-nak 50%-át kapja az az adott videós, azaz 2,75$-t, de ennél várhatóan jóval nagyobb lesz a szórás, hiszen ritka az, hogy valaki dedikáltan csak 1-2 embert néz.

Tehát a lényeg, hogy opcionális lesz a fizetés, és cserébe minden oldalon jobb lesz a szolgáltatás a felhasználóknak és a tartalomgyártóknak egyaránt.

 

Soma játék beszámoló

Az idei év általam várt horror játéka a Soma volt. Ez részben betudható annak, hogy idén elég gyenge volt eddig a felhozatal horror játékok terén, ugyanakkor azt is be kell vallanom, hogy horror alatt én már többre vágyom néhány ijesztésnél (jumpscare), amivel az ilyen játékok zöme mostanában operál, és a Soma pont valami ilyesmit kínált. A játékot a méltán híres (vagy jó értelemben rettegett) Amnesia alkotói készítették, ami számomra egyből érdekessé tette a címet. A játék első szakaszáról készült is egy “Első látásra” videó. Ez ugyanakkor csak a jéghegy csúcsa, ezért szeretném most nektek feltárni spoiler mentesen , hogy mit is kínál a játékos számára a Soma.

Continue reading Soma játék beszámoló

Legacy of the void November 10

Fantasztikusan jó videóval jelentette be a Blizzard tegnap a Legacy of the Void megjelenési dátumát, ami 2015. november 10. lesz. Rajongóknak minimum 10x meg kell nézni a videót, protoss rajongóknak 20x annyira jó lett 😀

A kiegészítő önállóan is menni fog, nem kell hozzá az első két játék (Wings of Liberty, Heart of the swarm) megléte és a Protoss kampányt tartalmazza, ami egyben a Starcraft 2 trilógia lezáró része is. Minden faj kap pár új egységet vagy a meglévő egységek lesznek némileg felspécizve, ami a többjátékos módban hoz majd érdekes változásokat. Érkezik az Archon mód, ami lehetőséget ad 2 játékosnak egyidejüleg managelni 1 bázist, valamint lesz egy Starcraft commander játékmód is.

Annyi biztos, hogy számomra első napos vétel lesz a kiegészítő. Power overwhelming 😀

Hova tovább Hearthstone? – Ben Brode válasza

A Hearthstone kétség kívül a legnépszerűbb játékok közé nőtte ki magát az elmúlt 2 évben. Könnyű beletanulni, szórakoztató és szinte megunhatatlan, arról nem is beszélve, hogy bárki ingyen belevághat.

Ugyanakkor gyülekeznek a sötét fellegek, amik pont a játék növekedése miatt sűrűsödnek. A játék mostanra már megélt több kiegészítőt és ún. “kalandot”, amikkel számtalan új lap került be az alapból is sok kártya közé. A Blizzard érzi, hogy ez mostanra jutott el oda, hogy az új játékosokat könnyen elijesztheti a játéktól, hiszen hatalmas lemaradásban lehetnek azokkal szemben, akik már hónapok, vagy évek óta rendszeresen játszanak a játékkal. Erre és sok más kérdésre igyekszik választ adni Ben Brode, a játék direktora egy videó blogban, hogy miként szeretné ezeket megoldani a Blizzard annak érdekében, hogy a Hearthstone akár évtizedek múlva is ugyan ilyen népszerű legyen.

Continue reading Hova tovább Hearthstone? – Ben Brode válasza

A szponzorációs ajánlatokról a csatornán

Bizony elérkezett ez az idő is, amikor kis csatornám elért egy olyan nézettséget, hogy felfigyeltek rá a cégek és ellenszolgáltatás fejében szeretnék rajtam keresztül megismertetni Veletek a termékeiket. A közelmúltban már láthattatok ilyen jellegű sikeres együttműködéseket,  például amikor a Meze fülhallgatót próbáltam ki (amit mái napig is használok), vagy a legutóbbi Hearthstone TGT paklibontást is részben támogatták cserébe a reklámért. Ugyanakkor nagyon sok más ajánlatot is kaptam / kapok az utóbbi időben, amikről nem tudhattok, mivel szinte mindet vissza kellett utasítanom bizonyos okok miatt. Ellenben ha akad közöttük működőképes konstrukció, akkor a közeljövőben lesz 1-1 szponzorált videó is a csatornán.

Azért nem kell kétségbe esni, nem ez fogja továbbra sem kitenni a tartalmat, de ha akad egy jó ajánlat, amivel én is tudok azonosulni amellett, hogy anyagilag honorálják a munkámat, akkor nem fogok rá nemet mondani. Az “eladtam a lelkem” baromságot meg hallani sem akarom, mivel nem szándékozom így tenni, de valamiből élni is kell, ezért ha van életképes ajánlat, azt el fogom fogadni. Éppen ezért ebben a bejegyzésben szeretném lefektetni és megosztani veletek a szponzorációkkal kapcsolatos értékrendemet, ami egyben irányelvként is szolgál az ilyen jellegű videóimban.  Continue reading A szponzorációs ajánlatokról a csatornán

A Csonti Gaming Youtube csatorna hivatalos weboldala.